Ha ett skönt liv, Tommy

I torsdags missade jag en av årets bästa fester. Det var exit för min kompis Tommy Lindholm som loggar ut från det tidningshus jag lämnade för ett år sedan. Tommy är en tidningsman av den riktiga sorten. Han kan hantverket att blanda texter och bilder från grunden. Själv minns jag med ett leende hur han kämpade med mig i tiden när jag var ny och inte riktigt begrep det där med raster, typsnitt, grader och käglor. Men Tommy tröttnade aldrig utan fortsatte nöta på tills även jag lärde mig. 

Nu går Tommy i pension och ska, såvitt jag begriper dela sin tid mellan Kicki, Thailand, barnbarn, båt och IFK. I stort sett allt vad ett bra liv ska innehålla. Och så blir det nog en resa hem till Tenala nån gång också. Och bara vi hittar tid nån kväll så ska jag lära honom skilladen mellan italiensk och engelsk fotboll. Och han måste också förklara varför måste heter "måddes" på Tenaladialekt. ;-)

Ha det gott Tommy! Hälsa Kicki.

Exakt så har ska Tommy ha det i fortsättningen. När det är som sämst! ;-) Med Kicki vid sin sida, kaffekoppen i handen och konjakskupan gömd bakom jackan som hänger från stolen! Förutom när det är hemmamatch. Då är ur-IFK:aren Tommy onåbar.

Kommentarer

Populära inlägg