Twitter-race om Åland

Den ständiga kampen för det dagliga brödet är ibland något man glömmer bort när det debatteras polislagar, lodjur, svenska språket och annat som i vart fall inte diskuteras för lite. Inte att förglömma Jomala som verkar ha havererat komplett kring sitt nya affärscentrum.

I sådana lägen är det bra att ha kompisar Ted Kudinoff som ser till att debatten ibland handlar om väsentligheter. Som det här Twitter-racet som utspelade sig i går. Det handlar om bland annat Smakbyn i Sund som jag också skrivit mer om tidigare.

Jag har inte riktigt kunna förhålla mig till just Twitter men börjar så sakteliga tycka det är ganska skoj. Många bara tramsar där men många säger också klokskaper på de 140 tecken som finns till ens förfogande. Och lästipsen, skämten och bilderna från hela världen är verkliga och nyttiga. Följ mig så ska jag göra dig lite klokare. Klicka på länken uppe i högra hörnet på bloggen.

Så här löd det i går:

Reply to  
Image will appear as a link


Smakbyn är ett utmärkt exempel på entreprenörskap och visioner när det är som allra bäst.

Kommentarer

Populära inlägg