I dag gäller det för IFK

Vaknar upp alldeles för tidigt på ett soldränkt Bermuda och har en mer än full dag framför mig med möten och sistasista update inför NatWest Island Games (öspelen) som sparkar i gång i morgon med Opening Ceremony vilket för minnet tillbaka till Isle of Wight år 2011.

Färgerna i huvudstaden Hamilton sprakar och förväntningarna är skyhöga. Här sitter jag och kan inget annat. Men mina tankar finns i den betonggrå spelarkorridoren på Wiklöf Holding Arena, korridoren där drömmar skapas och guldkornen plockas upp ur sanden. Där vill jag också vara i dag när IFK Mariehamn spelar sin hittills viktigaste match. FC Inter Baku med deras rätt oborstade syn på fotboll är också på plats och i potten ligger ett avancemang till omgång två i kvalet till Europa League. Den sportsliga och finansiella sidan av denna match väger tungt. David och Goliat är en klyscha men sådana är bra att ta till när orden inte riktigt räcker till.

Jag är för min del säker på att de elva spelarna på plan tillsammans med den tolfte på läktaren ska ordna detta. Forza Grönvitt! Mina gröna byxor är kanske inte plats och inte jag heller, fysiskt. Men i övrigt är jag där. Och jag litar på att IFK, Hela Ålands Lag, gör som de gjort förut. Sedan kör vi vidare för i likhet med själva livet är också fotbollen – det är alltid resan som är målet.

Detta är en klassisk biljettkiosk som sett människor komma och gå. Ibland ledsna, oftast glada, alltid med sikte på framtiden! Forza IFK, ni fixar detta!

Kommentarer

Populära inlägg