Konstigt värre i Örebro

Jag hör till dem som tycker en bra stad definieras av dess utekonstverk. När det gäller sådana tycker jag Mariehamn nog kunde vara lite mer utsmyckad. Tag bara Örebro där jag var för någon vecka sedan. Visst sätter det fart på kreativiteten att omges av sånt här? Låt dig inspireras och ha sedan en bra arbetsvecka!

Han är kanske inte så snygg men nog väldigt speciell! 
Litet bo jag sätta vill.
Så här går det om man spänner gubben för hästen. Typ. 
Shit, jag vet att jag tappade tändstickorna här nånstans.
Sedan 1865 har Engelbrekt Engelbrektsson hållit vakt över sitt Örebro.
Detta är inget konstigt alls, bara en cykelpump mitt i staden. Smart!
Sade jag inte att du skulle använda vattenpasset FÖRE du började bygga!?
Mitt i folkvimlet dök dessa filurer upp och bad oss ta dem till vår ledare.
Hur kan man inte älska en stad som bjuder på sådana här flyguppvisningar?

Kommentarer

Populära inlägg