Så blev man en seglare

Jepp, fyller år i dag och är tacksam för alla vänliga ord som flödar sådana dagar. Jag blir alltså fyrtionio år. Själv har jag alltid förknippat 49ers med segling då det är en populär båtklass, men nu sitter jag själv där fast har inga planer på att börja segla på riktigt.

Att ytterligare ett år passerat gör att eftertänksamheten blir större och viljan att göra rätt blir större än att söka fel. Mitt femtionde levnadsår som påbörjas i morgon (beroende på hur man räknar) blir ett spännande år. Liksom alla de tidigare, i fjol och året före det och alla de andra åren.

Jag är lyckligt lottad som bor i ett samhälle jag själv varit med och byggt med alla dess brister och förtjänster. Det ska jag fortsätta med i förvissningen att så länge alla gör så gott man kan blir resultatet också bra. Ha en trevlig helg, för det ska jag ha!


Den här bilden tog Veronica Thörnroos på torsdagskvällen då vi åkte staden runt för att samla in uttjänta julgranar. Det blev kallt och det tog länge men det var inspirerande! Stadsborna tog emot vårt initiativ med öppna armar. Våra egna armar var rätt slut efter den långa kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg