Slalomkonst från Schweiz

Tillbringade förra veckan några intensiva och livgivande dagar i schweiziska Verbier. Här gör man inte mycket mer än åker skidor och käkar ostfondue, båda fenomen jag gott kunde ägna mer tid åt. Här kan man (i teorin och i mitt fall med lite mer träning) åka mer offpist än på de flesta andra platser i Europa. Rekommenderas varmt.
I dag är det dessutom en väldigt speciell dag vilket jag uppmärksammade i fjol. Musiken dog nämligen fast för länge sedan, i en våldsam flygkrasch. (Som tur var kom andra musiker istället!)
Jag och min kompis tar ut svängarna i backarna för att göra en lite mer expressionistisk tolkning av...
…originalet. Här kan man läsa mer om hur man gör sådana.
Den här bilden är som alla andra bilder man tar i stundens ingivelse i tron att den är precis lika fin i datorn som i verkligheten. Fail.
Verbier hade jag aldrig tidigare varit till men blev hopplöst förtjust i. Med bara drygt tvåtusen invånare mångdubblas befolkningen tack vare närheten till Alperna.
Varken moderiktig eller skicklig på skidor, det spelar ingen roll. Man kan ha skoj ändå!

Kommentarer

Populära inlägg