Grattis prinsen och Chuck

Godmorgon!

Denna dag är en händelsernas dag. Chuck Norris fyller nämligen år igen! Inte bara han förresten, han har kungligt sällskap. Prins Edward i England blir femtio år i dag. Prinsen tillbringade jag några mycket intressanta dagar med på Isle of Wight för tre år sedan och sedan dess har han en stående inbjudan till Åland. Hoppas han snart får in det i sitt schema.

Mediaspaning. På dagens agenda när Ålands lagting inleder vårsessionen står bland annat den effektivitetsrevision som den nya myndigheten Landskapsrevisorerna avgivit. Den är mycket intressant och har varit offentlig sedan den 27 februari men har, vad jag sett, inte överhuvudtaget nämnts i media vilket tvingar fram en nödvändig fråga: chillar alla redaktioner nuförtiden? #gnällvarning

Och en spaning till från människobyn. Den liberala lagtingsgruppen säger i en snårig insändare (som svar på min tidigare insändare) något som möjligen mynnar ut i att de åländska kommunerna borde få mer av de landskapspengar som är slut. Så mycket mer än det begriper jag inte men jag gillar avslutningen med spegeln! #detkanduvarasjälvdet #sandlåda

Syns.
Prins Edward som fyller femtio år i dag har en stående inbjudan till Åland.
Och till sist en låt vi aldrig borde glömma att minnas! Ha en bra vecka.

Kommentarer

Populära inlägg