Jag saknar aprilskämten

Det kanske är bara jag men i ett avseende var det absolut bättre förr. Jag menar aprilskämten för håll med om att ”upptågen”, i den mån de alls existerar, numera är ytterst fjantiga och långt ifrån blodtryckshöjande och genomskinligare än osynliga mannen. Tidningarna skriver fnissiga notiser och trivialiteter som såvitt jag begriper lika bra kunde vara sanna. Skämtfaktorn ligger i källaren och fantasilösheten bottenlös.

Jag saknar de gamla, hederliga aprilhyssen som vållade de hejdlösa gapskratten, ofta på andras bekostnad. Slutsatsen är att till och med 1 april blivit politiskt korrekt där det nordiska begreppet lagom ska hyllas ännu mer. Jag svimmar. Snälla, ställ till något riktigt jävligt för någon i dag och glöm för en sekund bort konvenansen och vad som ”passar sig”. Här kommer lite inspiration! Och skynda på lite nu, 1 april är snart över.


Glaset i korridoren kallas den här installationen som i sin enkelhet är genial.
Sent ska denna kvinna glömma morgonen då postat-lappar fick en helt ny innebörd.
Ge mig en Menthos och dagen är räddad. Detta MÅSTE någon ordna till.
Silvertejp är universallösningen på allt, inklusive aprilskämten.
Istället för varmgarage kan det gå lika bra med lite folie...
...eller varför inte plast på plats!
Kanske inte för de mest kräsmagade men inte desto mindre roligt.
Den här är en klassiker i skämtsammanhang.
Och när man sedan sätter sig ner för att pusta en liten stund sätter denna konstruktion snabbt fart på pumpen igen.
Och det här från Västerbotten-Kuriren år 2013 är kanske det bästa någonsin. I vart fall topp-10.

Kommentarer

Populära inlägg