Heja Micke, kör hårt nu!

Inte går det ju att röra sig i offentliga rum utan att beröra vår egen åländska kändis- och mästerkock Michael Micke Björklund. Som han dominerade i TV4 och Kockarnas kamp i måndags! Självklart, modigt, ödmjukt, glatt och skickligt såg han först till att fiskfiléa de andra deltagarna sönder och samman. När den första deltävlingen sedan var hanterad tog han ut ett lag som i snabbhet och styrka detroniserade sina motståndare med hjälp av lök, majonnäs och morötter.

Jag satt där i djupet av TV-soffan och blev stolt och glad att vi på Åland har en sådan kapacitet som Micke Björklund att skicka ut i världen, väl medvetna om att han alltid kommer hem igen – ännu klokare och roligare.

Fortsätt i samma stil Micke, det vinner vi alla på i längden!

Smakbyn och deras Micke Björklund har jag touchat vid tidigare. Här var hans verk i Kastelholm inte ens klart men visionen var stor. Senare åt jag här min bästa lutfisk någonsin och vid ett helt annat tillfälle hade jag internationella gäster med mig vilka alla föll handlöst för krögar-Mickes charm och förmåga.

Här berättar Micke Björklund själv om hur det egentligen är att vara med i Kockarnas kamp...
...och här kan man se klippet, bilderna och höra på ljudet (Youtube)!

Kommentarer

Populära inlägg