Att ha riktigt roligt

Avsikten med att byta karriär lite så här mitt i livet är att ha det lite roligare. Det förstod jag vikten av redan 1999 då jag, på nån slags utvecklingskurs, kom fram till följande vägar till lyckan:
1. Klättra högt i träd. (Skrev jag faktiskt det där?!)
2. Skjuta raketer. (Yes!)
3. Dricka pilsner med polare. (Yes!)
4. Se på filmer, gärna amerikanska feelgoodhistorier. (Jepp.)
5. Laga god mat. (Guilty as charged.)
6. Köra motorcykel. (Check, men det börjar bli länge sedan nu...)
7. Skida slalom. (Absolut.)
8. Fälla träd och hugga ved. (Vilken dag i veckan som helst.)
9. Äta kräftor. (Okej då, erkänner.)
10. Vistas på flygplatser. (Faktiskt, på nåt halvt perverst sätt trivs jag i folkvimmel.)
11. Läsa böcker. (Mmm...)
12. Sjunga snapssånger. (Gärna, fast hellre än riktigt bra.)

Allt sådant ska jag bli bättre på i framtiden.

Kommentarer

Populära inlägg