Så lätt att byta sida

I går blev det offentligt. Jag ansluter till Åländsk Center och kandiderar till höstens val. Att göra det var såklart omöjligt som redaktionschef. Inte bara det. Förr i världen var det en helt otänkbar tanke att byta sida från den granskande makten till den politiska makten. Men efter hand har jag allt oftare tänkt ”Varför inte?” Man har bara ett liv och borde göra sådant man går och funderar på. Det låter djupt men är simpelt. Man ska ha skoj medan man kan. Och nu kan jag.

Kunde däremot inte låta bli att ta en bild på mina forna kolleger (och nuvarande vänner!) som kom till den presskonferens där allt blev offentligt i går. Jag hade trott det skulle kännas konstigt men får medge att det faktiskt inte gjorde det. När man väl bestämt sig är det nya vyer som öppnar sig, nya tankar som man tänker, nya människor som man möter. Allt detta är oerhört uppfriskande!

I dag blir det party, stor avskedsfest på Ålandstidningen. Det ska bli skoj att sitta med alla arbetskompisar och prata gamla minnen för en kväll. (Och njuta en kväll till över IFK:s otroliga seger mot MyPa på torsdagskvällen!)

Bengt, Niklas, Petter och Annika antecknar för att berätta för sina lyssnare och läsare att en tidigare kollega bytt sida. Och just det, hur Åland ska bli en bättre plats att leva på om centern får bestämma.

Kommentarer

Populära inlägg