Om West Wing och ett regeringsprogram

Vilken dag! Måste alltjämt nypa mig i armen för att försäkra mig om att jag inte drömmer. Känner mig oerhört lyckligt lottad för att få möjligheten att göra det jag gör och jobba i Ålands lagting. Ibland känns det som att delta i en scen av The West Wing. Scenerna och sällskapet är i ständigt ombyte, diskussionerna flyger från lågt till högt och tillbaka igen. Det är handson politik, det är långsiktiga strategier, det är möten och skratt och allvar i en blandning som aldrig tar slut. Och mitt i allt ett strejkvarsel mot Skarven.

I dag började allt med att lantrådet Camilla Gunell (S) gav sitt linjetal för lagtinget. Det var inspirerande och välskrivet. Nu återstår bara att rita om verkligheten efter kartbilden. Det är inte enkelt men heller inte omöjligt. Det team, 21 ledamöter, som ska stödja det arbetet är redo.

I dag pratade vi också om pengar och export. Om GMO och tennis. Om vådan av ärtsoppa och vikten av att hålla tider.


Och på tal om kompisar. En sak är inte okej. Jag har denna höst försummat mitt Godbygäng. Och en himla massa annat. Det beror på ett projekt som vid sidan av lagtingsuppdraget engagerat mig väldigt mycket. Efter jul blir det bättring! Då ska jag ta igen allt. Och försöka friska upp minnet när det gäller spansk spelöppning igen!

Kommentarer

Populära inlägg