Nordiskt har det varit

En extra kreativ arbetsvecka är snart till ända. Dessvärre kan jag inte dela den med mina lagtingskamrater som just i dag åker runt till det så kallade åländska livsmedelsklustret för att bekanta sig närmare med de dagliga jättejobb som utförs på gårdarna. Det klustret är jag dock sedan barnsben välbekant med och djupt imponerad av.
Själv sitter jag på Gotland och arbetar med öspelen. Och som bekant kan man ännu inte vara på två ställen samtidigt. Innan det funkar, är teknologin inte färdigutvecklad!

Här är hur som helst en blixtrepris av veckan, hittills:

Måndag. Tidig start för avfärd till Köpenhamn och möte med nordisk revisorer. Det var mycket trevligare än det låter. MVG blev betyget!

Tisdag. Hem från CPH, talmanskoneferens och gruppmöte. Hektiskt.

Onsdag. Plenum, möten, packning, läsning och avresa till Gotland.

Torsdag. Möten hela dagen och avrundning med fantastisk middag på Lingården med generösa, vänliga och roliga gotländska värdar.

Fredag. Mer möten och innebandythriller i kväll. Berättar allt om den matchen här i morrn!

Ha en trevlig helg!

Jepp, ni ser rätt. Isarna är så gott som utplånade och livet kan börja återvända till de åländska öarna!

En Bild av sjöfartskrisen. Jag inbillar mig kanske men nog var det väldigt lite fartyg i farten på Ålands hav i onsdags.

De granskar Norden. Det här är några exempel på människor som arbetar för allmänhetens bästa över hela Norden. Trevliga och kreativa politiker och tjänstemän.

Kommentarer

Populära inlägg