Som en andra födelsedag

I dag fyller jag på sätt och vis ett år. I fjol på den här dagen tog jag farväl av mitt tidningsliv för att börja med något helt annat. Det gick ganska bra får man konstatera. Under året som gått har jag i stort sett uteslutande gjort saker jag tyckt burit framåt, inte bakåt. Jag har till exempel:
- skrivit en bok om ett av Sveriges största kriminaltekniska misslyckanden, Gryningspyromanen;
- tack vare den åkt runt i Sverige och hållit föreläsningar (i höst blir det många fler!);
- skrivit ytterligare en bok som ska tryckas senare i höst;
- blivit ordförande i finans- och näringsutskottet i Ålands lagting;
- lite otippat blivit Bob Dylan-fan;
- skött om Paf Open som Competition Director;
- tagit farväl av gamla kamrater. Först en och sedan en till;
- försökt få Finlands nyvalde president att begripa vikten av Åland;
- försökt få mina kolleger i lagtinget att begripa vikten av besparingar;
- varit till Bermuda och blivit kompis med samma stol och samma rum som Winston Churchill härjade i;
- skjutit älgprovet inte en utan två gånger;
- jagat fasan på brittiska herresäten;
- försökt trösta anställda vid Ålandsbanken som blev av med sina jobb, samt;
- filosoferat.

Och mycket mycket annat. Att lämna något är att ge något annat chansen. Det skulle jag vilja att folk tänkte mer på. Att stanna för länge är att säga nej till utveckling för en själv. Och sist och slutligen är det inget annat som räknas. Du måste se till att just ditt liv blir så bra som möjligt. 

här skrev jag för exakt ett år sedan.

Är du sugen på att göra likadant. En bra början är den här länken. Pröva dina vingar du också.


I dag är det tårtkalas. En ettårsdag är något av det finaste som finns att fira! Grattis till mig själv.

Kommentarer

Populära inlägg