Spännande bok till reapris

I dag ska jag slå ett slag för mig själv och min kompis David Widlund och vår bok om den svenske gryningspyromanen Ulf Borgström. I dag sitter Borgström i fängelse för grov mordbrand men våren 2016 kommer han ut igen och den dagen fruktar både polis och allmänhet i främst Skåne. Med all rätt. Väldigt lite tyder på att denne skåning med ett välutvecklat hat mot samhälle och polis skulle byta kurs i livet. Det bekräftas också av FBI:s främsta mordbrännarkännare som finner det ytterst osannolikt att bränderna ska upphöra.

Från och med i dag och fram till den sista mars är det drömläge att köpa denna bok. För bara nittionio kronor får man den inbundna versionen, det är skäl att skynda på då antalet exempelar kvar i lager inte är många. Bor du på Åland går det också bra att slå mig en signal eller skicka ett mejl till jorgen.pettersson@aland.net så ser jag till att boken blir din.

Läs mer om bokprojektet här:

En morgon i TV4:s nyhetsfabrik.

Stort steg framåt för åländsk bokutgivning.

Beröm och kritik och massor med åsikter.

Kopplingar även till Åland.

Utflykt och föreläsning till Skurup och Ystad.

En skånsk riksdagsledamot läste boken.

Leif GW Persson lät sig inspireras av boken och gjorde ett helt TV-program om mordbrännaren.


Den här boken kan man köpa till futtiga nittionio kronor under vårens stora bokrea. Passa på!

Kommentarer

Populära inlägg