Honnör mot US Navy

Jag ska inte beröra ubåten som försvann i Stockholms skärgård. Det är pinsamt så det räcker till utan att man behöver göra det ännu värre. Fast det är klart, hade de ringt Eckerölinjen hade det kanske ordnat upp sig...

I dag är det dags för US Navy att hanteras av denna blogg. Jag vet, det är pinsamt, men jag skriver alldeles för lite om hangarfartyg, slagskepp och vanliga jagare. Får det helt enkelt inte att passa in alla dagar. I dag är det Navy Day i USA och även om jag inte i detalj vet vad som ska hända står det nog klart att det ska smälla och gå på.

Säg det inte till någon men för att vara demilitariserad ålänning tycker jag militärmakt är oerhört fascinerande. I vart fall när det handlar om stridsflyg och fartyg. De är stora, mäktiga, dyra och livsfarliga vilket skapar en lockande kombination. Har tagit upp dessa frågor tidigare. Här om slagskeppen som till Finlands hjälp.

Även Åland hade storfrämmande av Tirpitz. Efter det gick hon till botten i Norge.

Vill man fördjupa sig går det att läsa mer om Navy Day här. Tänder man mer på rörliga bilder finns det sådana också så det räcker.

Så här marknadsför sig US Navy inför Navy Day 2014. Intressant hur den gamla stilen på affischer är på väg tillbaka,
Den här skapelsen är så nära osynlig det går att komma. Man kan ju fråga sig hur den överhuvudtaget fastnade på bild.
Detta är precision för mig. Stora pjäser och små pjäser i perfekta formationer.
En gång stod jag själv på däck på ett gammalt hangarfartyg. I framtiden hoppas jag få tillfällighet att göra det igen. Big is beatiful.
Ett till, sedan ska jag visa något annat.
När de här Big Mamas står för dörren gör man klokt i att ta det väldigt lugnt med vad man än håller på med.
Fast hur stor man än är finns det alltid de som är starkare... Detta måste ses!


Kommentarer

Populära inlägg