Ålands framtid är grön

Det avhandlades vårstämma i går för det parti som jag anslöt när jag bestämde mig för att leta mer rätt än fel. Det blev en hjärtlig, festlig och folklig tillställning med fler än hundra deltagare. Vi höll till på Hammarbo där partiet i tiderna bildades.

Mitt bidrag till stämman var en sammanställning över de politikområden som är extra tunga just nu. Det finns såklart tusen fler men någonstans måste man dra gränsen. Grundtanken i min presentation är att vi ska ägna kraft åt i morgon, inte i går. Vi ska vara starka i sak men ödmjuka i ton. Jag har inte varit med i det politiska livet så länge men jag tror att folk är genuint trötta på den kommunikation som går ut på att kritisera andra snarare än berätta vad man själv vill göra.

Mot den bakgrunden drog jag följande lilla bildspel. Ha en fin arbetsvecka och glöm aldrig bort att fråga dig själv, är detta det klokaste jag kan göra just nu?

Här kan man lyssna till en pinfärsk intervju om partiet, gårdagen, framtiden och vad som, enligt mig, är viktigt.





























Så här ska det se ut när det är stämma! Mycket folk, bra diskussioner ochväl förberedda talare. Mats Löfström levererade som vanligt! 
Kunskap, erfarenhet, nyfikenhet, kreativitet och massor med handlingskraft ryms på denna bild. Från vänster Annika, Edgar, Cia, Kicki och Mari. 
Hammarbo är en fin oas intill landsvägen som löper mot Eckerö och vidare västerut där en viktig del av Ålands framtid finns.


Kommentarer

Populära inlägg