Denna fantastiska vardag

Måndag morgon och matchdag! Det är en perfekt kombo. Hela veckan ligger framför och möjligheterna lurar bakom varje hörn. I kväll kommer RoPS till Mariehamn för att åka hem till Rovaniemi med exakt noll poäng!

Det återstår nu tretton dagar till den stora valdagen då ålänningarna väljer vem som ska leda landskapet och dess kommuner fyra år framöver. Jag är en av dem som står till tjänst. Vill man får man förhandsrösta fram till och med nästa tisdag. Man behöver bara ta med sig ID och gå till närmaste postkontor.

Under helgen hann jag prata med bokstavligen hundratals ålänningar som alla är besjälade av att ordna sin egen vardag så bra som möjligt. Själv vill jag vara med och skapa ett Åland där idéer tillåts växa och där alla ska känna mod och glädje. Politikens allra viktigaste uppgift är att inspirera.

Här är några bilder som passerat under dagarna som gått. Ha en fin oktobervecka! 


En bild på undertecknad från öspelen på Jersey senaste sommar. Det var en folkfest utan dess like där ålänningarna gjorde väl i från sig. I samband med tävlingarna blev jag omvald som ordförande för den internationella öspelsorganisationen, ett uppdrag jag är stolt och ödmjuk inför. 
IFK blev finländska cupmästare! Valkeakoski kommer för all framtid att vara platsen där IFK vann sin första stora titel.
En snygg valaffisch i centrala Mariehamn! :-) Genom att skriva 513 på röstkortet till stadsfullmäktige ger du mig chansen att fortsätta förbättra vår fina stad. Jag vill bolagisera mera för att kunna satsa mer på skola och omsorg, de kärnområden som alla behöver för en fungerande vardag.
Mina kompisar på morgonpromenaderna.
En kväll gick åt till styrelsemöte i Ålands sjöräddningssällskap, en fantastisk organisation som räddar liv till sjöss.
Och så tog jag farväl av det rum där finans- och näringsutskottet hållit sina möten de senaste fyra åren.
En utflykt blev det till Kastelholm där den här vyn breder ut sig. Det är omöjligt att inte bli imponerad av styrkan i skönheten och kombinationen mellan närproducerat och en dramatisk historia.
Den här eken planterade jag vid golfbanan i Kastelholm år 2009 då öspelen arrangerades på Åland. Trädet är ett tack från den internationella öspelsorganisationen till Ålands folk. 
Vännen Jan ”Keegan” Mattsson lyfte cuppokalen på Wiklöf Holding Arena. 
Och så vankades det fiskedag med kompisarna. Det gick så där...

Kommentarer

Populära inlägg