Trettiofem år sedan bragden!

Jag känner mig inte gammal, jag har inga krämpor, jag är nyfiken på allt och har i stort sett inte förändrats. Tycker i vart fall jag...
Ändå går det inte att bortse från det faktum att jag var en ung vuxen för exakt trettiofem år sedan då amatörerna i IFK Göteborg tvålade upp proffsen i Hamburger SV och som första svenska fotbollsklubb vann EUFA-cupen med 3-0 borta i Hamburg inför 61.000 åskådare.

Sådana insikter sätter fart på tankarna men tydligast minns jag att jag då bodde på Askuddsvägen och hade ”glömt” att betala TV-licensen. När finalen började kom kontrollören i trappan (jodå, sådant hade vi koll på) och började knacka dörr. Jag sänkte volymen till minimum och låg på golvet och följde matchen tills faran var över. Sedan dess har jag betalat licensen.


Segerlaget.

Kommentarer

Populära inlägg