En omtumlande vecka

Äntligen lördag och även om väderleksprognosen ser lite halvtuff ut är det läget man måste gilla. Blickar tillbaka på en händelserik vecka och minns med glädje Svenska Dagen den 6 november när jag dels sköt en hjortkalv och dels deltog i teve och berättade om vårt byalag, Kasberget-Apalängen som prisats av Svenska Kulturfonden.

Det var också tjugofem år sedan Berlinmuren ramlade samman. Vårdöbron debatterades och det visade sig att vem som helst plötsligt blev broingenjör (tyvärr inte jag, jag måste fortsätta lyssna till sakkunniga). Vidare dog en kompis plötsligt på Bermuda. Samma dag satt jag i konferenssamtal med Shetland och besökte dagen därpå Ålands folkhögskola. På det hela taget en mycket omtumlande vecka. Ha en skön lördag.

Vårt sköna byalag som ordnar guldkant på stadslivet med hjälp av majbras och midsommarstång på Notudden i Mariehamn. Från vänster Edgar Enros, Runa-Lisa Lönnblad, Rainer Enros, Runar Lönnblad, Siv Bamberg, Ellen Mattsson, Barbro Andersson, Hasse Andersson, Sven-Erik Mattsson, Jörgen Pettersson och Ralph Bamberg. (Bilden har jag lånat från Nya Åland.)


Här är nyhetsinslaget i Åland24, vår lucka i berömdheten kommer efter cirka 5.30

Kommentarer

Populära inlägg